Massage

FysioHolland verzorgt tijdens de Warandeloop massages voor de deelnemers.

De fysiotherapeuten van FysioHolland Tilburg zijn aanwezig om alle verzwikte enkels, blessures en verkrampte spieren ter plekke te behandelen. Maar ook voor een lekkere massage -die u na zo'n zware inspanning wel kunt gebruiken- kunt u bij ons terecht. Doet u ook mee? Bereid u dan goed voor met deze drie tips van fysiotherapeut Dike Goossens van FysioHolland Tilburg.

Tip 1

Eet en drink voldoende

“Tijdens het sporten verbruikt uw lichaam veel energie. Eet daarom van tevoren een banaan, pasta, brood of fruit. Eet ongeveer een uur voor het sporten geen zware maaltijd meer, om te voorkomen dat u steken in uw zij krijgt of misselijk wordt. Ondanks dat het al wat frisser is buiten, verliest u vocht. Drink daarom ook elk half uur voldoende water.

Tip 2

Versterk uw spieren

"Tijdens de Warandeloop worden uw spieren zwaar belast. Begin daarom op tijd met trainen en versterk uw spieren met bijvoorbeeld lunges, planking en hurksprongen. Sterke spieren geven meer stabiliteit rondom uw gewrichten, waardoor de kans op blessures afneemt.”

Tip 3

Doe een goede warming-up en cooling down

"Een warming up zorgt voor een goede doorbloeding van uw spieren. Het heeft een positieve invloed op uw kracht, snelheid en uithoudingsvermogen. Daarnaast verkleint u de kans op spierpijn en blessures. Met een goede cooling down worden de afvalstoffen (melkzuren) uit uw spieren afgevoerd, waardoor het risico op blessures sterk afneemt."

Direct laten behandelen

Is de kramp er in geschoten of wilt u graag uw spieren laten masseren? Kom dan gerust langs bij onze stand om direct behandeld te worden. Ook voor alle vragen rondom bewegen, blessures en fysiotherapie kunt u terecht bij de mobiele fysiotherapiepraktijk van FysioHolland Tilburg.